Garanciával és meghibásodással, szervizzel kapcsolatos tudnivalók
Letölthető formában egy dokumentumban megtalálja jótállási tudnivalóinkat itt:
JÓTÁLLÁSI LEVÉL (pdf. klikk ide)
Az alábbi szervizek közvetlen felkeresését elsősorban a futáros küldésű termékeinkkel kapcsolatban javasoljuk, hiszen így a direkt kapcsolattal és esetleges visszaküldéssel a javítás gyorsasága növelhető. Az esetleges hibajelenségekkel kapcsolatban is bővebb információt kaphatnak, mivel minden hibajelenség oda fut be.
(Ha a cégünket keresik és hozzánk küldilk a hibás terméket, természetesen akkor is megtörténik a javítás, de akkor még egy szállítás közbejön, hiszen mi is az importőrhöz küldjük a csomagokat, nem foglalkozunk javítással)
Bolti átvétes termékeket természetesen a szabályoknak megfelelően átveszünk javításra, de itt is kalkulálják be az oda-visszaküldés idejét. (azaz itt is gyorsabb a közvetlen vonal)
Fontos: Ha esetleg nincs már meg a készülék vásárlásánál kapott számla vagy jótállási jegy, kérjen tőlünk másolatot emailben itt: kozpont(kukac)futesprofi.hu
ATLANTIC fűtő berendezések
Az Atlantic készülékekre 2 év a jótállási időtartam. Amennyiben a számla kiállításától számítva 30 napon belül regisztrálja a termék gyári számát, a 2 éven felül +3 év jótállást vállal az importőr, aki egyben a szerviz is! A vásárlástól számított 30 napon túl, vagy regisztráció hiányában, a megvásárolt termékre, a számla kiállításától számítva, 2 év garanciára jogosult a vásárló!
2+3 év garancia érvényesítése: https://webshop.eurovill.com/garancialis-regisztracio-urlap
Importőr és Szerviz kontakt: Eurovill Profi Kft. 1139 Budapest Fáy u. 12/B.
Tel: +36 1 370 4373, +36 20 939 2420, e-mail: titkarsag@eurovill.com
ELECTROLUX Konvektorok
Az Electrolux ECT/T Torrid konvektorokra 2 év garancia, az ECH/AG inverteres wifis modellekre 5 év garancia érvényesíthető.
Szerviz kontakt: Flag Kft.1083 Budapest, Práter u. 51.
Telefon: +36 70 330-3960 , +36-1-210-0344; +36-1 210 2774, email: service@flagservice.hu vagy info@flagservice.hu
ADAX, BEHA, GLAMOX fűtő berendezések
A fent említett készülékekre 5 év teljeskörű cseregarancia vonatkozik. Online garanciális hibabejelentő https://nordart.hu/warranty/form
A cseregaranciás norvég panelek esetében, lehetőség van az 5 éven felül, külön díj megfizetése mellett +3 év javítási garanciára, ez jelenleg készülékenként 8000 Ft (2023-02-01), illetve a webáruházban rendeléskor megtekintheti az aktuális díjat.
Importőr és Szerviz kontakt: NÁGEL NORDART Bt. 1138 Budapest Jakab József u. 17. E. ép Fszt 12.
Tel: +36 20 955 2629, e-mail: ugyfelkozpont@nordart.hu
NOIROT SPOT D és BVF CP1 fűtő berendezések, BVF infra panelek, Adelig okostükör
A NOIROT SPOT D és BVF CP1 készülékekre 1 év garancia érvényes.
A BVF NG , MG és PG típusú infrapaneleket illetően, a magyar törvényeknek megfelelően, 100.000 Ft/ termék ár alatt 1 év garanciára, 100.000 Ft/termék ár felett 2 év garanciára jogosult a vásárló.
Az infarpanelekhez a gyári rádiófrekvenciás termosztát (opció, nem tartozék) a BVF 24-FP-re 1 év garancia+1 év bővíthető
A SPOT D és BVF NG, MG, PG fűtőberendezések garanciáját 5 évre bővítheti, amennyiben az alábbiak szerint jár el
(A fentiekből kivételt képez a BVF ADELIG okostükör, ezesetben a törvényileg előírt 1év garanciát +1 egy évvel lehet bővíteni!)
Minden kiterjesztett, bővíthető garanciát a termék kézhezvételétől számított 7 napon belül szükséges regisztrálni!
Ennek hiányában csak a törvényben előírt garanciaidőre jogosult a vásárló! Ehhez bővebb tájékoztatást minden esetben, a termék külső dobozán (nejlonban) elhelyezett garanciajegyben talál, amelyet mindenképpen szükséges a számlával vagy a másolatával - amit legalább a garancia időtartamáig- szükséges megőrizni!
NOIROT: https://www.noirot.hu/garancia/,
BVF CP1 és BVF infra panelek, BVF 24 FP, Adelis okostükör: https://www.bvf.hu/termekregisztracio/
Hiba esetén, az esetleges online garancia ügyintézés: https://www.bvfheating.hu/shop/garancia-ugyintezes/
Importőr és Szerviz kontakt: BVF Fűtési Megoldások Kft. 2142 Nagytarcsa Ősz utca (HRSZ: 0126/126)
Tel: +36 1 490 0490, e-mail: info@bvfheating.hu
Terméktámogatás: https://www.bvfheating.hu/termektamogatas/letoltesek/
BONJOUR, THERMOR és VIGO fűtőberendezések
A fent említett készülékekre, BONJOUR és THERMOR márkajelzéssel 5 év garancia, VIGO termékcsaládra 2 év garancia vonatkozik.
A számlát vagy annak másolatát, legalább a fent említett időn belül őrizze meg (ILLETVE az esetleges jövőbeni javítás vagy egyéb felmerülő probléma miatt a termék használatáig!)
Importőr és Szerviz kontakt: Elektrofűtés Kft. 8777 Hosszúvölgy, Kossuth u.5.
Tel: +36 20 590 0863, e-mail: info@futes-elektromos.hu
JH infra sötétsugárzó készülékek
A fent említett JH sőtétsugárzókra a törvényben előírt 100.000 Ft/ db termék ár afelett 2 év, 100.000 Ft/ db ár alatt 1 év garancia idő vonatkozik. Garanciális ügyintézés kapcsán, kérem használja az alább megadott telefonszámot és e-mail címet.
Importőr és Szerviz kontakt: DIMAT Fűtéstechnika Kft. 7627 Pécs, Pósa Lajos u. 39. (csak SZÉKHELY!)
Tel: +36 70 601 0209,e-mail: dimatkft@gmail.com
Terméktámogatás: https://dimat.hu/hasznalati-utmutato
MOEL rovarcsapda és MOEL infrasugárzó készülékek
A fent említett termékekre 1 év garanciaidő vonatkozik. (Kivételt képez a 100.000 Ft feletti termék esetén, itt a törvényben előírt 2 év garancia érvényesíthető) A kitöltött garanciajegyet, legalább ezen időn belül őrizze meg a számlával, vagy annak másolatával. (ILLETVE az esetleges jövőben javítás vagy egyéb felmerülő probléma miatt a termék használatáig!)
Importőr és Szerviz kontakt: KOMPEL Kft. 1105 Budapest Vaspálya u. 20/a
Tel: +36 1 431 9640, e-mail cím: info@kompel.net
Fűtőszőnyegek, fűtőkábelek és vezérlők márka szerint
BVF H-MAT, L-PRO szőnyegek és WFD (beltéri) SX (kültéri) fűtőkábelek
A garanciához szükséges, hogy a BVF fűtőszőnyegekhez, kábelekhez a BVF márka családból válassza ki a telepítendő rendszer vezérlőjét!
A BVF H-MAT, L-PRO fűtőszőnyegre és WFD és SX fűtőkábelre10 év garancia érvényesíthető, amennyiben a használati útmutatóban leírtak szerint történik a kivitelezés. Az útmutató minden esetben a termék dobozában találja, de az alábbi helyen akár letölthető:
Terméktámogatás: https://www.bvfheating.hu/termektamogatas/letoltesek/
A BVF termosztátokra 1 év garancia van, amelyet +1 évvel lehet bővíteni, ehhez szükséges a termék kézhezvételétől számított 7 napon belül az alábbi oldalon a termék regisztrálása. Az instrukciót minden esetben a termék dobozban találja. Az itt elhelyezett garanciajegyet mindenképpen szükséges a számlával vagy annak másolatával -amit legalább a garancia időtartamáig -szükséges megőrizni!
https://www.bvf.hu/termekregisztracio/
Jelenlegi típus paletta: BVF N1 Netmostat, BVF 801 wifi, BVF 24 FX-RF,
Hiba esetén, az esetleges online garancia ügyintézés: https://www.bvfheating.hu/shop/garancia-ugyintezes/
Importőr és Szerviz kontakt: : BVF Fűtési Megoldások Kft. 2142 Nagytarcsa Ősz utca (HRSZ: 0126/126)
Tel: +36 1 490 0490, e-mail: info@bvfheating.hu
LIKEWARM T-MAT, F-MAT beltéri fűtőszőnyegek
A LIKEWARM T-MAT és F-MAT fűtőszőnyegekre 10 év garancia érvényesíthető, amennyiben a használati útmutatóban leírtak szerint történik a kivitelezés. Az útmutató minden esetben a termék dobozában találja, de az alábbi helyen letölthető:
Terméktámogatás: https://dimat.hu/hasznalati-utmutato
A DIMAT által forgalmazott alábbi termosztátokra 1 év garancia van.
Jelenlegi típus paletta: M6, M9, HT-08, M6 wifi, Beca Wifi, Smarmostat Wifi, HT-04 Wifi dugaljas termosztát
Importőr és Szerviz kontakt: DIMAT Fűtéstechnika Kft. 7627 Pécs, Pósa Lajos u. 39. (csak SZÉKHELY!)
Tel: +36 70 601 0209, e-mail: info@dimat.hu
DIMAT fagyvédelmi SLL önszabályzó és PHC szerelt kábelek
Azt SLL önszabályzó kábelre 5 év, a PHC szerelt termosztátos fagyvédelmi kábelre 2 év garancia érvényesíthető, amennyiben a használati útmutatóban leírtak szerint történik a termék kivitelezése, használata. Az útmutatót minden esetben a termék dobozában találja, de az alábbi helyen akár letölthető:
Terméktámogatás: https://dimat.hu/hasznalati-utmutato
Importőr és Szerviz kontakt: DIMAT Fűtéstechnika Kft. 7627 Pécs, Pósa Lajos u. 39. (csak SZÉKHELY!)
Tel: +36 70 601 0209, e-mail: info@dimat.hu
HEATCOM fűtőszőnyeg, fűtőkábel bel -és kültéri
Heatcom hidegburkolatra, illetve bel -és kültéri fűtőkábelekre 25 év, melegburkolat alá való ALU fűtőszőnyegre 15 év garancia érvényesíthető, amennyiben a használati útmutatóban leírtak szerint történik a kivitelezés. Az útmutató minden esetben a termék dobozában találja, de az alábbi helyen akár letölthető:
https://www.heatcom.hu/letoltheto-dokumentumok/
A Nordart NA-21 WIFI SMART termosztátra 2 év garancia van!
Garanciális probléma esetén: https://www.heatcom.hu/garancia-es-javitas/
Importőr és Szerviz kontakt: NÁGEL NORDART Bt. 1138 Budapest Jakab József u. 17. E. ép Fszt 12.
Tel: +36 20 374 8344, e-mail: info@heatcom.hu
ELEKTRA fűtőszőnyeg bel -és kültéri
Az Elektra beltéri hidegburkolat alá telepíthető fűtőszőnyegre 20 év garancia, a kültéri alkalmazásnál használható fűtőszőnyegre 10 év garancia érvényesíthető, amennyiben a használati útmutatóban leírtak szerint történik a kivitelezés. Az útmutató minden esetben a termék dobozában találja, de az alábbi helyen akár letölthető:
https://nordart.hu/product_group_docs/2019-10-28-12-43-55_12.pdf
https://nordart.hu/product_group_docs/2019-10-28-12-14-15_9.pdf
Az Elektra fűtőszőnyegnél is kötelező minden esetben a megfelelő termosztát beépítése a garancia érvényesítéshez.
Jelenlegi termosztát típusok: (2 év) beltéri NA-21WIFI Smart, kültérre ,( 1 év) kültéri Elektra ETO, ETR2, ETN4, ETOG-56
Importőr és Szerviz kontakt: NÁGEL NORDART Bt. 1138 Budapest Jakab József u. 17. E. ép Fszt 12.
Tel: +36 20 374 8344, e-mail: info@heatcom.hu
EVP fűtőszőnyeg, DEVI fűtőszőnyeg és fűtőkábel
AZ EVP hidegburkolatos fűtőszőnyegre 10 év garancia érvényesíthető, amennyiben a használati útmutató szerint történik a kivitelezés.
A DEVI márkajelzésű, modelltől függő, különböző szőnyeg és kábel felhasználóság szerinti garancia meghatározásának idejét itt tekinteti meg:
https://futokabelek.hu/wp-content/uploads/2021/08/DEVI-garancia-leiras.pdf
FONTOS, hogy a garancia akkor érvényesíthető, amennyiben az EVP és DEVI márkajelzésű termékeket a vásárlástól számított 6 hónapon belül a leírásnak megfelelően, a mérési jegyzőkönyvvel együtt regisztrálják és az adatok feltöltése megtörténik!
https://webshop.eurovill.com/garancialis-regisztracio-urlap
Importőr és Szerviz kontakt: Eurovill Profi Kft. 1139 Budapest Fáy u. 12/B. Tel: +36 1 370 4373, +36 20 939 2420,
e-mail: titkarsag@eurovill.com
Fogalmak tisztázása
Mi a jótállás?
A jótállás folyamata alatt azt értjük, amikor a jótállást nyújtó fél (kereskedő) felelős a hibátlan teljesítésért a jótállás időtartama alatt és ez alól csak akkor mentesül, amennyiben bizonyítani tudja, hogy felmerülő minőségi kifogás esetén a hiba a teljesítés után a fogyasztó által következett be. (pl. a termék nem rendeltetésszerű használata)
Jótállási kötelezettsége kétféle módon keletkezhet:
- Kötelező jelleggel jogszabályon alapuló kötelezettség
Kötelező jótállás esetén a jótállás időtartama a vásárlástól számított egy év.
- Önkéntesen a szerződő felek között megállapodáson alapuló kötelezettség
Szerződéses jótállásnál a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban rögzített határidő a mérvadó.
A jótállásra vonatkozó kötelezettségek feltételeit a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmazza.
A rendeletet csak az alábbi esetekben kell alkalmazni:
- A Ptk. szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott termékre vonatkozó jótállás esetén.
- A rendelet 1. mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek adás-vétele esetén.
Fontos, hogy a jótállás fogalma nem összekeverendő a szavatosság fogalmával, hiszen míg az előbbi esetében a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a hiba nem minőségből eredeztethető, utóbbi esetben a fogyasztót terheli ez a kötelezettség.
Amit a szavatosságról tudni kell
A szavatosság esetén két típust különböztetünk meg:
- kellékszavatosság
- termékszavatosság
A kellékszavatosság esetében bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (a kereskedő) kellékszavatossági felelősséggel tartozik a termék hibájáért, magyarán már a vásárláskor a termékben meglévő hiba miatt bekövetkező problémáért.
A termékszavatosság fogalma azt jelenti, hogy a kereskedő által a fogyasztónak eladott termék hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól a termék hibájának javítását (megfelelő határidőn belül) vagy a termék kicserélését.
A kereskedőt a kellék és – termékszavatosság is az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli.
Arra viszont érdemes odafigyelni, hogy míg a jótállás esetén a jótállásra kötelezettnek (tehát a kereskedőnek) az egész jótállás időtartamára vonatkozólag kell bizonyítania, ezzel szemben a két éves kellékszavatosság esetében ez csak az első hat hónapban van így. (Ezt követően a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a termék már eleve hibás volt.)
Mik változtak?
A jótállást illetően három nagy változás lépett érvénybe 2021. január 1-től.
A jótállási idő változása
Az 1 éves egységes jótállási időtartam a termék árától függően sávosan változott:
- 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év,
- 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év,
- 250 000 forint eladási ár felett 3 év.
A jótállási határidő továbbra is a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásától számít, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Új szabályként lép életbe, hogy amennyiben a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Amennyiben a fogyasztási cikk javításra szorul, úgy a javítási idővel meghosszabbodik a jótállás időtartama a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A kereskedőnek így minél inkább érdeke, hogy a lehető legrövidebb időn belül megtörténjen a javítás.
Pontosított jótállási javítási határidők
Lássuk, hogy milyen változásokra számíthatunk a javítási határidőkkel kapcsolatban:
- 15 napos határidő betartása
A 9/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-a alapján a kereskedőnek törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Amennyiben ez meghaladja a 15 napot, úgy a kereskedő köteles a fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatni a javítás vagy csere várható időtartamáról.
A tájékoztatás formája történhet elektronikus úton, amennyiben a fogyasztó ehhez előzetesen hozzájárult.
- Nem javítható a termék
Előfordulhat, hogy a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a kereskedő megállapítja, hogy a fogyasztási cikk nem javítható. Ebben az esetben, feltéve ha a fogyasztó nem rendelkezik eltérően, a kereskedő köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni.
Amennyiben a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a kereskedő köteles a vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
- Nem sikerül 30 napon belül kijavítani a terméket
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény kereskedő részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a kereskedő köteles a fogyasztási cikket a 30 napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni.
- A termék negyedszer is elromlik
Olyan eset is adódhat, hogy a a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk 3 alkalommal történő kijavítást követően ismételten meghibásodik. Ebben az esetben – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – például nem igényli a vételár arányos leszállítását és nem kívánja a fogyasztási cikket a kereskedő költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a kereskedő köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni.
Amennyiben a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a kereskedő köteles a vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
- A fogyasztó dönti el, hova fordul a javításért
A 2021. január 1-et követően vásárolt, kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében a fogyasztónak jogában áll máshol megjavíttatni a terméket, választása szerint a kereskedő vállalkozásának székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén, illetve a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javító szolgálatnál.
- A csomagolás megőrzésére nincs szükség a jótálláshoz
Egy kifejezetten érzékeny kérdést oldott meg azáltal a jogalkotó, hogy kimondta – a jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
Az elektronikus jótállási jegy bevezetése
A kereskedők számára egyúttal kedvező, hatályba lépő jogszabály-módosítás lehetővé teszi, hogy a kereskedő a jótállási jegyet elektronikus úton (elektronikus aláírással ellátva) is átadhatja a fogyasztó részére.
Amennyiben a kereskedő ezt a lehetőséget választja, úgy eleget kell tennie a rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is, amelyek a következők:
- a vállalkozás nevét, címét,
- a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint – ha van – gyártási számát,
- a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással,
- a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának vagy – a vállalkozás vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén – a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját,
- a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá
- az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti,
- a vállalkozás bélyegző lenyomatát és a kiállítás során a képviseletében eljáró személy aláírását, elektronikus dokumentumon való átadás esetén az elektronikus aláírást.
A kereskedő köteles legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon a jótállási jegy elektronikus úton való átadására.
A kereskedő rendelkezhet arról, hogy a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként közvetlen elküldésével (e-mailben) vagy letöltést biztosító elérési cím (URL) formájában bocsátja a fogyasztó részére, az utóbbi esetben azonban biztosítania kell a letöltési cím elérhetőségét és az elektronikus jegy letölthetőségét a jótállási időtartam végéig nem szüntetheti meg.
Bármilyen felmerülő jogvita esetén a kereskedőnek azt is kötelessége bizonyítania, hogy a fentebb leírt kötelezettségeknek eleget tett, tehát folyamatosan letölthető volt a jótállási jegy a jótállási időtartamra alatt.